Visie, Missie en Motto

Mijn missie is mensen helpen bewuste keuzes te maken voor een gezondere levensstijl door kennisoverdracht, bewustwording en motivatie.

Visie

Een dieet is niets meer en niets minder dan leefregel wat eten en drinken betreft. Zo’n leefregel kan zelfopgelegd zijn, maar kan ook om medische redenen worden opgelegd. Het bewust kiezen voor een bepaalde leefregel vereist inzicht en kennis. Inzicht in je huidige voedingspatroon en kennis over voeding en wat het voedsel doet in en met je lichaam. Pas als je weet wat je doet en weet wat de gevolgen daarvan zijn kun je bewuste keuzes maken voor handhaving of verandering. 

 

Missie

Mijn missie is mensen helpen bewuste keuzes te maken voor een gezondere levensstijl door kennisoverdracht, bewustwording en motivatie.

Door oprechte interesse in en betrokkenheid bij de vraag van de klant vinden we samen de oplossing. Mijn aandeel hierin is het geven van voorlichting en advies en daarnaast een degelijke, persoonlijke begeleiding in de vorm van coaching. Als coach zet ik de klant letterlijk en figuurlijk in beweging om hen binnen hun eigen mogelijkheden op een prettige manier een gezonde leefstijl aan te leren. De verantwoordelijkheid ligt bij de klant, ik help om doelen duidelijk te stellen en coach het proces van de klant naar het halen van die doelen.

Uitgangspunten:

  • Gedegen en eerlijke voorlichting op basis van kennis, wetenschappelijk onderzoek, voortschrijdende inzichten en maatschappelijke ontwikkelingen
  • Heldere en haalbare adviezen, rekening houdend met de leefstijl en -omgeving van de klant
  • Betrokken en deskundige begeleiding en coaching
  • Praktische hulp (workshops, kookdemo’s, blogs, recepten)
  • Drempelverlaging door begeleiding via Skype consult en/of huisbezoeken mogelijk maken

 

Motto

Wees realistisch in je verwachtingen, naar anderen maar ook vooral naar jezelf toe!

Wij stellen samen realistische doelen op. En een van de regels die daarbij zal gelden is de 80/20-regel: De 80/20-regel houdt in dat je je voor 80% van de tijd aan het nieuwe voedingspatroon houdt en de andere 20% (bijvoorbeeld in het weekend of tijdens een etentje) wat losser mag zijn. Dit geeft heel veel vrijheid. De 80/20-regel is er om er om te zorgen dat je de voorgenomen gedragsverandering wel vol kunt houden. En deze regel kun je op elk vrijwel dieet toepassen!